Преход към съдържанието


Снимка
- - - - -

е това ако не е повод за дискусия


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#16 Xtigyro

Xtigyro

    my world is my pride.

  • Admin
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • 404 Мнения:

Posted 14 August 2006 - 12:20 AM

Да, със сигорност 99 от 100 момчета се сещат за себеси когато гледат рекламата, но при едни е наистина, а при други (повечето) просто страх без аргументи за притеснение.

<{POST_SNAPBACK}>

е, аз определено съм измежду 99-те калпака. Но странното в случая е, че тази реклама ме кефеше преди да проумея, какво всъщност ти насажда в съзнанието.

P.S. Какво пък да му е странното, все пак т'ва е реклама и чрез нея се привличат заблудени потребители. :rolleyes:

#17 Silia

Silia

    Напреднал

  • Users
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • 159 Мнения:

Posted 14 August 2006 - 11:23 AM

Ето тази реклама съм я споменавал като продукт на социалното програмиране от рода на:
"Така и така не ставаш за нищо, ако нямаш визията на Брат Пит и кинтите на Рокфелер, не си губи времето а пий поне един спрайт"

Специално за рекламите на Спрайт може да поспорим :rolleyes:

Вярно си е, че рекламите са си сериозен опит за “облъчване” на хората с цел формиране на нагласи, промяна на съществуващи убеждения, промяна на възприятия, промяна, придобиване или затвърждаване на навици (най-общо казано), което се постига доста ефективно след познаване на потребителското поведение (нагласа/реакция), следствие от влиянието на различни фактори (които естествено трябва да са точно определени и да е изяснено какво точно влияние оказват) и в резултат на това се приложат подходящите форми за въздействие, като се избере (в зависимост от целта, все пак) какво точна да се атакува – дали когнитивните, дали емоционалните или волевите процеси в човека.
И затова ако изхождаме (при равни други условия) само от това, че рекламата е съобразена с профила/характеристиките на целевата аудитория, за която е предназначена и която иска да привлече – да, рекламата е продукт на социалното програмиране.
Но вземайки под внимание, ако щеш дори и етичния кодекс за рекламния бизнес (в конкретния случай Международния кодекс за лоялна рекламна практика - Рекламата трябва да се преценява от гледна точка на нейното предполагаемо въздействие върху потребителя, като се има предвид, че обикновено потребителят се ръководи от получените впечатления през краткотрайното възприемане на рекламата; Рекламата не трябва да съдържа изявления или визуални изяви, нарушаващи възприетите норми на обществения морал; Правдивост. Рекламата не трябва да злоупотребява с доверието или да използва липсата на опит или на познания от страна на потребителите; Без справедливо основание рекламата не трябва да се възползва от чувството за страх. и т.н. и т.н.), с който се съобразяват рекламните агенции (или поне би трябвало да се съобразяват) следва изводът, че всъщност приемането и разбирането на рекламата по този начин Е продукт на социалното програмиране (за съжаление), а не самата реклама.
Това си е и за съжаление и на рекламистите, ако не са взели под внимание всяко възможно “развитие”, заради шума, който може да окаже влияние при декодирането на посланието от тези, за които е предназначено (тъй като от особена важност за постигане на реални цели е да има съответствие между кодирането-заложеното послание, приемането и декодирането на рекламното съобщение), а да не говорим и че всеки апел при предозиране на заложените емоции – страхови, хумористични и пр., може да доведе до неразбиране, дисонанс или някакъв възпиращ ефект.
Ето, както се е получило и при вас – част от вас я възприемат по този начин "Така и така не ставаш за нищо, ако нямаш визията на Брат Пит и кинтите на Рокфелер, не си губи времето а пий поне един спрайт" и то именно заради насадени преди тази реклама някакви убеждения, вследствие на социално програмиране.
И ако все пак се отърсите от предварително заложени от някого си насаждения – вижте как може и трябва да се тълкува тази реклама. :P
По скоро в посланието на рекламата не се акцентира върху външният вид или социалният статус (предвид профила на таргета, за който е предназначена рекламата), а се акцентира върху needy-излъчването!, което, знаете, е във възможностите на всеки да промени! и именно това е загатнато в рекламата ... нещата такива, каквито са! те ти дават обяснението (защото си отчаян, а момичетата го усещат това), което автоматично ти дава и решението – пий спрайт и не бъди отчаян, тогава ще си от другата страна,...просто нещата наистина са такива каквито са – имаш възможност да избираш дали да си needy или да пиеш един спрайт и да се вземеш в ръце, защото имаш Решението!

Наистина би могло да се поспори, кой е по-удачният вариант – използването на отрицателно или положително НЛП ;) в рекламите.
Специално за тази реклама, това е доста удачен вариант и за мен лично това е една от топрекламите в моята ранглиста. ;)
Отрицателното НЛП (И в тази реклама) има за цел да предизвиква някакъв вид безпокойство, което да подтикне към определено действие. Т.е. посланието – нещата такива каквито са! е абсолютно обвързано с продукта, който се рекламира. Т.е. и да пиеш, и да не пиеш спрайт, ако си отчаян и needy – нищо няма да се промени. Затова пий спрайт и промени нещо в се*е си, ние ти даваме решението! От тук и позитивното отношение към марката! (да не забравяме все пак, че това си е реклама), защото тя ти казва нещата такива каквито са и от теб зависи как ще ги възприемеш и използваш в своя полза.
Тази визуализация отговаря реално на мотото възприето и предавано от фирмата - Нещата такива каквито са!
А ако бяха показали другата страна – ти си алфата, чиято компания предпочитат всички момичета, защото пиеш Спрайт може и да е по-доброто решение откъм емоции и желание да принадлежиш към тази група, но това дали би станало само ако пиеш Спрайт? Не. А глупаво щеше да бъде само заради такава визуализация да сменят мотото, което са си наложили вече - Нещата такива, каквито са! И тогава рекламата щеше да бъде само едно хубаво рекламно клипче, без реално обвързване на емоционалното състояние с марката (нали все пак говорим за реклама и създаване на потребност за притежание на продукта и изграждане на лоялност към марката), защото на всеки му е ясно, че едва ли като пийне Спрайт и веднага ще се превърне в център на внимание ... т.е. реално нямаше да има никакъв ефект това подсъзнателно въздействие ...

И пр. и пр. ......

Edited by Silia, 14 August 2006 - 11:40 AM.


#18 miti

miti

    Опитен

  • Users
  • РипванеРипванеРипванеРипване
  • 56 Мнения:

Posted 14 August 2006 - 12:08 PM

Специално за рекламите на Спрайт може да поспорим :rolleyes:

Вярно си е, че рекламите са си сериозен опит за “облъчване” на хората с цел формиране на нагласи, промяна на съществуващи убеждения, промяна на възприятия, промяна, придобиване или затвърждаване на навици (най-общо казано), което се постига доста ефективно след познаване на потребителското поведение (нагласа/реакция), следствие от влиянието на различни фактори (които естествено трябва да са точно определени и да е изяснено какво точно влияние оказват) и в резултат на това се приложат подходящите форми за въздействие, като се избере (в зависимост от целта, все пак) какво точна да се атакува – дали когнитивните, дали емоционалните или волевите процеси в човека. 
И затова ако изхождаме (при равни други условия) само от това, че рекламата е съобразена с профила/характеристиките на целевата аудитория, за която е предназначена и която иска да привлече – да, рекламата е продукт на социалното програмиране.
Но вземайки под внимание, ако щеш дори и етичния кодекс за рекламния бизнес (в конкретния случай Международния кодекс за лоялна рекламна практика - Рекламата трябва да се преценява от гледна точка на нейното предполагаемо въздействие върху потребителя, като се има предвид, че обикновено потребителят се ръководи от получените впечатления през краткотрайното възприемане на рекламата; Рекламата не трябва да съдържа изявления или визуални изяви, нарушаващи възприетите норми на обществения морал; Правдивост. Рекламата не трябва да злоупотребява с доверието или да използва липсата на опит или на познания от страна на потребителите; Без справедливо основание рекламата не трябва да се възползва от чувството за страх. и т.н. и т.н.), с който се съобразяват рекламните агенции (или поне би трябвало да се съобразяват) следва изводът, че всъщност приемането и разбирането на рекламата по този начин Е продукт на социалното програмиране (за съжаление), а не самата реклама.
Това си е и за съжаление и на рекламистите, ако не са взели под внимание всяко възможно “развитие”, заради шума, който може да окаже влияние при декодирането на посланието от тези, за които е предназначено (тъй като от особена важност за постигане на реални цели е да има съответствие между кодирането-заложеното послание, приемането и декодирането на рекламното съобщение), а да не говорим и че всеки апел при предозиране на заложените емоции – страхови, хумористични и пр., може да доведе до неразбиране, дисонанс или някакъв възпиращ ефект.
Ето, както се е получило и при вас – част от вас я възприемат по този начин  "Така и така не ставаш за нищо, ако нямаш визията на Брат Пит и кинтите на Рокфелер, не си губи времето а пий поне един спрайт" и то именно заради насадени преди тази реклама някакви убеждения, вследствие на социално програмиране.
И ако все пак се отърсите от предварително заложени от някого си насаждения – вижте как може и трябва да се тълкува тази реклама. :P
По скоро в посланието на рекламата не се акцентира върху външният вид или социалният статус (предвид профила на таргета, за който е предназначена рекламата), а се акцентира върху needy-излъчването!, което, знаете, е във възможностите на всеки да промени! и именно това е загатнато в рекламата ... нещата такива, каквито са! те ти дават обяснението (защото си отчаян, а момичетата го усещат това), което автоматично ти дава и решението – пий спрайт и не бъди отчаян, тогава ще си от другата страна,...просто нещата наистина са такива каквито са – имаш възможност да избираш дали да си needy или да пиеш един спрайт и да се вземеш в ръце, защото имаш Решението!

Наистина би могло да се поспори, кой е по-удачният вариант – използването на отрицателно или положително НЛП ;) в рекламите.
Специално за тази реклама, това е доста удачен вариант и за мен лично това е една от топрекламите в моята ранглиста. ;)
Отрицателното НЛП (И в тази реклама) има за цел да предизвиква някакъв вид безпокойство, което да подтикне към определено действие. Т.е. посланието – нещата такива каквито са! е абсолютно обвързано с продукта, който се рекламира. Т.е. и да пиеш, и да не пиеш спрайт, ако си отчаян и needy – нищо няма да се промени. Затова пий спрайт и промени нещо в се*е си, ние ти даваме решението! От тук и позитивното отношение към марката! (да не забравяме все пак, че това си е реклама), защото тя ти казва нещата такива каквито са и от теб зависи как ще ги възприемеш и използваш в своя полза.
Тази визуализация отговаря реално на мотото възприето и предавано от фирмата - Нещата такива каквито са!
А ако бяха показали другата страна – ти си алфата, чиято компания предпочитат всички момичета, защото пиеш Спрайт може и да е по-доброто решение откъм емоции и желание да принадлежиш към тази група, но това дали би станало само ако пиеш Спрайт? Не. А глупаво щеше да бъде само заради такава визуализация да сменят мотото, което са си наложили вече - Нещата такива, каквито са! И тогава рекламата щеше да бъде само едно хубаво рекламно клипче, без реално обвързване на емоционалното състояние с марката (нали все пак говорим за реклама и създаване на потребност за притежание на продукта и изграждане на лоялност към марката), защото на всеки му е ясно, че едва ли като пийне Спрайт и веднага ще се превърне в център на внимание ... т.е. реално нямаше да има никакъв ефект това подсъзнателно въздействие ...

И пр. и пр. ......

<{POST_SNAPBACK}>



Харесва ми начина по който мислиш, давай само така, личи си, че си интелигентна мацка...

#19 Silia

Silia

    Напреднал

  • Users
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • 159 Мнения:

Posted 15 August 2006 - 08:28 AM

Няма начин и още нещо да не кажа ... и това е специално за `големите пикапьори (те знаят защо) :D :rolleyes: ;)

AIDA ! :P

И при нас, и при вас означава едно и също ... ;)

Е, смятам, че тази реклама чудесно се е справила с първите два етапа ... ;) , но все пак целта тук си е четвъртия, следствие от третия ... ;) ... но за това могат да говорят само продажбените отчети ... ;)


miti, искам те в истинската ти светлина; кефиш ме като си лош ... ;) ;)

Edited by Silia, 15 August 2006 - 08:45 AM.